جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان اشنویه

هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ریاست سیدعلی ترابی ، فرماندار شهرستان اشنویه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی اشنویه؛ 

فرماندار اشنویه در این جلسه با اشاره به اینکه امروز معضل اعتیاد و مواد مخدر که هر روز رو به افزایش است، به تهدیدی جدی برای از بین بردن بنیان خانواده و اجتماع تبدیل شده و ریشه بسیاری از جرائم دیگر است گفت درک درست و شناخت آسیب های اجتماعی میتواند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد ، توجه جدی به کاهش آسیب‌های اجتماعی یک اصل مهم در سطح جامعه است .

سید علی ترابی افزود ، از ظرفیت اورژانس اجتماهی ، دانشگاه‌ها، اساتید ، معلمان و فعالین اجتماعی میتوان برای شناخت و حل مسائل و مشکلات آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

وی اظهار داشت مقابله با آسیب های اجتماعی باید با برنامه و هدفمند باشد ، برای کاهش این آسیب های اجتماعی در شهرستان نیاز به برنامه ریزی منسجم و هماهنگ شده بین دستگاه های اجرایی و نهادهای مرتبط فرهنگی و اجتماعی از جمله ادارات عضو کارگروه و تشکل های مردم نهاد است تا با شناسایی هرچه بیشتر عوامل موثر در این پدیده، با آموزش و اطلاع رسانی از بروز آن جلوگیری کنند.

ترابی گفت ، استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و معلمان در توسعه اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با سوداگران مرگ که جوانان و دانش آموزان را بعنوان جامعه هدف خود انتخاب کرده اند و نیز اجتماعی شدن فرهنگ مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی از اولویت های کاری نهادهای فرهنگی به ویژه دانشگاه ها و آموزش و پرورش شهرستان باشد.

در ادامه جلسه رئیس بهزیستی و دبیر جلسه گزارش اقدامات صورت گرفته در زمینه اجرای برنامه و کارگاه های برگزارکننده توسط بخش پیشگیری اداره و اورژانس اجتماعی را ارائه نمود.

کد خبر 120037

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد